Wrzesień, 2012

Suma kalorii:12089 kcal

Kaczmarek w Wolsztynie

Niedziela, 30 września 2012 · dodano: 01.10.2012 | Komentarze 12

Na start przyjechaliśmy Z Maksem i Marcem wyjątkowo wcześnie, z półtora godziny przed. Był czas na wszystko, łącznie z godziwą rozgrzewką. Do sektora wlazłem dość późno i za karę stałem kilka rzędów za Jacgolem, to się później zemściło, bo zaraz po starcie ktoś nieogarnięty wyjebał otb tuż przede mną po 20m jazdy, musiałem się zatrzymać i ominąć, później na mostku podszedłem od złej strony i też na chwilę mnie przyblokowali... to nie jest trasa na takie błędy ;).
Wyprzedził mnie Zbychu i pognał dalej, doszedł Marc. Długi czas nie było gdzie wyprzedzać, szczerze mówiąc nie miałem specjalnie serca do jazdy, bo choćbym się dziś zes..ał to w generalce nic nie poprawię ani nie pogorszę. Ale w końcu zabrałem się za wyprzedzanie gdy się zrobiło szerzej. Zbychu zniknął za horyzontem zdarzeń, zaimponował mi swoim tempem ;). Trasa bardzo fajna, ale po dużej części singlowa, więc bez dobrej pozycji na starcie ciężko coś było ugrać na pierwszym kółku. Dopiero jak dogonił mnie Rodman startujący z czarnej dupy poczułem, jak to DMK pisze "sportową złość" ;P, postanowiłem trochę powalczyć i chwyciłem koło. Tempo wzrosło. Rywalizacja z Rodmanem trwała cały wyścig, Przemo miał wyraźne okresy gdy atakował i jechał mocniej, wtedy mi odchodził, ale później miał przerwy na oddech i ja wysuwałem się na prowadzenie. Długie odcinki były takie, że znikał mi daleko z przodu, albo z kolei ja wysuwałem się na prowadzenie tak, że nie widziałem go z tyłu. Wojna nerwów ;).
W pewnym momencie doszliśmy do Zbycha, który chyba właśnie umierał ;). 25km zajęło dogonienie go, ładne tempo z początku trzymał :).
Przed rozjazdem z mojej grupki wszyscy skręcili na mini, za mną daleko grupa pościgowa, i zbliżający się czerwony punkt - Rodman :). Drugą pętlę w dużej części jechaliśmy razem, w pewnym momencie doszliśmy Jacgola na stromym podejściu, ale niestety obejrzał się i jak nas zobaczył to jakby go ktoś kijem dźgnął - sprint pod górkę, skok na rower i tyle go było widać. Goniąc Jacka uciekłem dość daleko Rodmanowi i przy okazji wyprzedziłem parę osób, ale nie dogoniłem, za to jakieś 3km od mety znów zobaczyłem na ogonie złowrogi czerwony punkt... ;).
Niepotrzebnie zamuliłem w pewnej chwili. Rzuciłem się do ucieczki, bo wiedziałem, że szosowa łyda Rodmana pokona mnie na finiszu, ale niestety - 500m przed metą mnie doszedł i usiadł na kole, a przed kreską przy 34km/h usłyszałem z boku szu...szu...szu... opony i przeszła torpeda bokiem :P. Nawet nie miałem już z czego odpowiedzieć, więc spokojnie dojechałem do mety. Przynajmniej Rodmana rozprowadziłem :P.

Fajna trasa, kilka ciekawych singielków i szybkich zjazdów po piachu, na nadjeziornych singlach masa korzeni - po Challengu bardzo dobrze mi się na nich jeździ ;). Rezultat dość słaby, wynika to z przyblokowania na starcie i słabej jazdy przez pierwsze 10km. Koniec sezonu, koniec motywacji :). Dobrze że później doszedł Rodman i coś z siebie jeszcze wykrzesałem, hehe.
Na końcu ze Zbychem dostaliśmy na otarcie łez dyplomy za generalkę (ja 6 miejsce M3, Zibi 4 w M4), nie wygraliśmy tabletów, drukarki ani rowera i pojechaliśmy do domu :). Super imprezka, fajna trasa, pogoda idealna. Dobre zwieńczenie sezonu, teraz ewentualnie jakieś dożynki na ogórkach, ale nieobowiązkowo :).

Kategoria Maratony

ParkRun

Sobota, 29 września 2012 · dodano: 29.09.2012 | Komentarze 6

ParkRun Poznań w ramach przepalenia przed jutrzejszym Kaczmarkiem. Dziś na dużym luzie i dużo próbowania różnych nowych rzeczy, po pierwsze start bez śniadania i na niskim glikogenie (od tygodnia low carb, wczoraj lekkie ładowanie, około 600kcal z węgli), po drugie próba taktyki "zacznij wolniej, skończ szybciej", po trzecie pulsak w celu sprawdzenia różnic.
Trzy kilometry dobiegu truchcikiem po 6:00, okazało się że zapomniałem zabrać kodu, ale i tak wystartowałem i może nawet mnie sklasyfikują ;). Po starcie przede wszystkim pilnowałem, żeby nie było za szybko, tym bardziej że na pierwszych 2.5km są prawie wszystkie podbiegi, później już jest tylko jeden i krótki. Trochę przesadziłem z tym pilnowaniem, bo jak się okazało, po pierwszym km w 4:05 następne miałem za wolne, 4:19, 4:13, 4:20 i 4:10. Wychodzi zupełny brak wyczucia szybszego tempa. Poza tym trasa jest technicznie dość trudna, masa zakrętów i sporo podbiegów. Na ile mogę wierzyć Garminowi, to na prostych bez problemu trzymałem założone tempo 4:00-4:05, na zakrętach było już gorzej. Na finiszu zagiąłem się na 3:30, tak że rozłożenie sił było ok, tylko zbyt zachowawczo pobiegłem początek.
Wyprzedziłem jednak sporo ludzi, którzy pobiegli tak jak ja ostatnio, czyli na maksa od początku.
12 miejsce, 21:02, 4:13/km.
Całkiem dobrze jak na słaby poziom glikogenu i brak śniadania. Różnica tylko 9s na minus w stosunku do poprzedniego wyniku, a mogło to też wynikać ze zbyt zachowawczego początku.
Z powrotem niecałe dwa kilometry truchcikiem.

Za dwa tygodnie przed maratonem poznańskim będzie bieg na 10.8km dookoła Malty, tam nie ma tylu zakręcików, chyba się przebiegnę i zobaczę jak tam wypadnę.

W sumie 9.92km, 50:54, średnie tempo 5:08, zenki.

Rozjazd

Piątek, 28 września 2012 · dodano: 29.09.2012 | Komentarze 0

Taki tam rozjazd pod wieczór dookoła Rusałki i Strzeszynka. Całkiem fajnie się jeździło.

Na odreagowanie

Czwartek, 27 września 2012 · dodano: 27.09.2012 | Komentarze 3

Na wieczór się przetarło, więc wyskoczyłem na godzinkę na rower. Mała intensywność, dziś ma być dzień odpoczynkowy. Chłodno, ale po ubraniu się na długo nie było źle.

Urban riding

Środa, 26 września 2012 · dodano: 26.09.2012 | Komentarze 2

Reaktywacja zimówki, nowy blacik chyba pół kilo lżejszy niż poprzedni, nowa kaseta 13-21 i łańcuch za 27 zł ;).
O maj gad, jak ja dawno nie jeździłem szybko na tym rowerze! :)
Dawno też nie jeździłem nocą po mieście, więc miałem kupę frajdy, znów kierowcy kilka razy mnie strąbili :).
Do Macieja Brace oddać zostawioną u mnie w aucie opaskę, a później dziki rajd przez centrum ;).

Bieganko

Środa, 26 września 2012 · dodano: 26.09.2012 | Komentarze 0

Takie tam przebiegnięcie się koło południa. Przyjemnie ciepło. W trakcie pięć szybszych przebieżek.

11.72km, średnie tempo 5:11/km, Zenki,

Pociśnięcie

Wtorek, 25 września 2012 · dodano: 25.09.2012 | Komentarze 3

Zaraz jak wyjechałem na szosę i poczułem swoje "big heart and big legs";) to wiedziałem że pojedzie mi się zajebiście. Pogoda super. I do Wielenia, i z powrotem boczny wiatr z południa, ale już tak mi się chciało jeździć, że nic mi nie przeszkadzało. Dawno mi się tak świetnie nie jeździło na rowerze, przydała się mała przerwa :).

400m

Poniedziałek, 24 września 2012 · dodano: 25.09.2012 | Komentarze 0

Operacja tartan . Biegnąc nad Rusałkę, gdzie chciałem porobić intrerwały zauważyłem obiecująco pustą bieżnię, tylko ktoś ćwiczył kopnięcia na trawie i jedna dziewczyna truchtała. Więc 5x400 zrobiłem sobie jak bogaty na tartanie . Bieżnia nr 5 ma niby 430m, Garmin mierzył ~450, więc tempa zaniżone, ale i tak 3:09 na pierwszym kółku mnie zaskoczyło. Niechby nawet oznaczało to 3:30, dla mnie i tak bomba . Interwały typu "kółko szybko-kółko wolno" . Tempo nierówne, pierwsze 3:09/km, ostatnie 3:35/km, nie mam wyczucia w tym względzie. Na koniec jeszcze spokojne kółko dookoła Rusałki dla relaksu, niepotrzebne, bo nogi piekły i ciężko się biegło.

Minimusy, średnie tempo 5:13/km, 15.68km.

Po mieście

Sobota, 22 września 2012 · dodano: 22.09.2012 | Komentarze 3

Po szpeje do reaktywacji zimówki, trzeba się szykować.
Stwierdziłem że zamiast zmieniać całą korbę to wymienię tylko największy blat, będzie taniej ;). Po drodze wpadłem jeszcze do Rowerowni ugadać się na serwis koła w Giancie, po półtora roku jeżdżenia na luzach w piaście w końcu trzeba się tym zająć, hehe.
Samopoczucie ciągle słabe, dziś odpuściłem Parkrun, jutro Gogola też pewnie odpuszczę, nie mam ochoty jechać dla samego wyścigu, skoro jestem przeziębiony. Poza tym, co tu dużo gadać, od sześciu tygodni startuję tydzień w tydzień, i już mi się po prostu nie chce :).

Poluzować łydę

Czwartek, 20 września 2012 · dodano: 20.09.2012 | Komentarze 1

Rozjazdowo pod wieczór. Chłodno, i na dodatek lodowaty wiatr, no cóż, idzie jesień.
Małe kółeczko na szybkiej kadencji. Pod koniec znów laczek z przodu. Albo coś siedzi w oponie (ale dwa razy już macałem i się nie domacałem ;)), albo rozcięcie po Liczyrzepie jest tak duże, że coś włazi w oponę i dziurawi dętkę. Taniej chyba będzie wymienić oponę, niż zmieniać dętkę co jazdę ;).
Ma szczęście zdążyłem się dokulać do domu zanim zeszło powietrze.