Luty, 2012

Bieg ciągły

Środa, 29 lutego 2012 · dodano: 29.02.2012 | Komentarze 1

Kontrolny bieg sprawdzianowy przed półmaratonem. Wyszło nieźle, dałem radę utrzymać równe tempo mimo ciężkiej nawierzchni - głębokiego mokrego piachu na przemian z błotem. Oceniam że spokojnie na asfalcie na tym dość bezpiecznym tętnie wyciągnę 4:45/km. Mam nadzieję, że jutro da się już wyjechać na szosę, dziś asfalty były jeszcze niestety mokre.
Zrobiło się ciepło, niedługo trzeba szykować krótkie ciuchy :D.

Zenkowanie

Poniedziałek, 27 lutego 2012 · dodano: 27.02.2012 | Komentarze 4

Wieczorna przebieżka w celu wypróbowania własnoręcznie wykonanych zenków.
Kiedyś mnie zaciekawił ten wątek na forum bieganie.pl, ostatnio w Decathlonie zakupiłem surowiec, czyli parę butów Kalenji Ekiden 50 za 59 zł ;) i przerobiłem na but minimalistyczny w myśl wskazówek z linka. Tuning polegał głównie na oberżnięciu połowy podeszwy i wyjęciu usztywnienia zapiętka, moje zenki nie są tak pieczołowicie wyszlifowane jak te z forum, ale też ładne ;). Tak stuningowane buty ważą poniżej 250g para. Całkiem nieźle się sprawdziły, podeszwa cienka i giętka, nie czuć butów na nodze. Półtora kilometra rozgrzewkowo, Garmin dziś wyjątkowo długo łapał fixa, póżniej 5km po 4:45 i 6km wolniej po 5:17, ale z szybkimi stumetrowymi przebieżkami. Przyjemna pogoda dziś była, ale nie miałem na czym jeździć, XtC u dochtorów na operacji zmiany sterów, a zimówka zdycha, mimo wyczyszczenia napędu na błysk na wczorajszej jeździe ;D.

Treningowa seta

Niedziela, 26 lutego 2012 · dodano: 27.02.2012 | Komentarze 4

Pierwsza seteczka w tym roku. Mimo silnego wiatru wyruszyliśmy rano z Josipem i Marcem w stronę Tulec i byliśmy mile zaskoczeni, bo "samo się jechało". Za Tulcami spotkaliśmy Tomasza na szosie, więc kawałek upłynął na sprintach, ścigankach i mocnych podjazdach. W Środzie po kawce napęd mi przeskoczył po raz pierwszy... nie było to jeszcze nic niepokojącego. Aż do Śremu mieliśmy upierdliwy boczny wiatr, ładnie sobie jechaliśmy parami i jakoś zeszło, W Śremie postój na żer, wypróbowałem tam markową Meridę i stwierdziłem że ma po prostu genialnie wygodne siodełko :).
Za Śremem najgorszy odcinek, aż do lasów tuż przed Mosiną pod wiatr i po polach, wiało masakrycznie. Na dodatek nie mogłem depnąć, bo napęd mi się zdegradował do prawie nieużytecznego (zdumiewające, na przestrzeni pięćdziesięciu kilometrów!) i nawet czyszczenie nie pomagało ;).
W Mosinie Tomek skręcił na Kórnik, a my przez Puszczykowo pojechaliśmy do domu.
Jakoś lekko zniosłem dystans, a miałem obawy, bo to była pierwsza setka którą przejechałem w tym roku. Ale dwa dni odpoczynku przed swoje zrobiły.
Super się jedzie w takiej grupie, jednak kilometry mijają kilka razy szybciej, nawet jak się rzeźbi pod wiatr. Pogoda mimo wiatru dopisała, cały czas słonecznie, i człowiek czuł, jak mu się witamina D syntetyzuje w skórze ;).
Dzięki za jazdę, kameraden, mam nadzieję że powtórzymy przy najbliższej okazji :).

Na krawędzi

Czwartek, 23 lutego 2012 · dodano: 23.02.2012 | Komentarze 0

Siła. Pięć interwałów 7/3 min. Przekroczyłem delikatną granicę zmęczenia i dziś tętno w czasie obciążenia w porywach sięgało 145bpm, tylko za pierwszym razem sięgnęło 152. W związku z tym było ekstremalnie ciężko, jestem z siebie dumny że wytrzymałem :). Ale panbucku, spraw aby w końcu dało się wyjechać na szosę, bo nie zdzierżę tego długo. Wytrzymałość ludzka też ma swoje granice ;).

Dobitka

Środa, 22 lutego 2012 · dodano: 22.02.2012 | Komentarze 0

Ciężko poranne brykanie w błocie nazwać treningiem, nawet się nie spociłem :).
Trzeba było poprawić, więc wieczorem E2 na trenażerze. Dwa cukierki typu trufle robiły za dopalacze. Dziś już obciążenie oczko wyżej niż w zeszłym tygodniu, ciężej wejść w zakres, ale jeszcze nie jest tragicznie. Ogólnie dziś dwie godziny treningu, chyba nie pamiętam kiedy ostatnio tyle było... ze trzy tygodnie temu? Forma na wiosnę będzie wielkim znakiem zapytania przy takich treningach.

Niesamowicie przyjemne bieganie

Środa, 22 lutego 2012 · dodano: 22.02.2012 | Komentarze 0

Rekonesansowo przejechałem się do lasu zobaczyć jak wygląda teren. Z początku mina mi zrzedła, na drogach nawierzchnia lodowo-błotno-wodna, ale jednak zacząłem biec i okazało się, że woda wlatująca do butów ogrzewa się (bez skarpetek byłem, chyba mi to wejdzie w zwyczaj, w minimusach tak jest przyjemniej), nie jest zimno, a biegnie się obłędnie. Dużo kompletnego offroadu lasami, żeby ominąć zalane drogi. Sporo nowych ścieżek spenetrowałem siłą rzeczy, bo bez śniegu były tylko te drogi, gdzie nic nie przejechało i nie ubiło śniegu gdy było zimno. Z kilometr przebiegłem sarnią ścieżką, mimo że był to najwolniejszy odcinek, to najbardziej mi się podobał, bo co chwila zakręty, uniki i schylania się pod gałęziami, fajne :). W pewnym momencie coraz bardziej zaczęło mnie kusić żeby ściągnąć buty i przebiec kawałek boso :). Akurat słońce wyszło i zrobiło się aż nierealnie ciepło, a ja biegłem mokrą ścieżką przez zalaną słońcem porębę. Rozejrzałem się czy nikt nie patrzy, żeby mnie do wariatkowa nie zabrali ;>, ściągnąłem buty i przebiegłem się z 500m po mchu zalanym wodą z lodem. Jednak zimno w podeszwy, hehe, po 500m czym prędzej zakładałem buty, ale pierwsze kroki "barefoot" zostały zrobione i latem co jakiś czas na pewno parę kilometrów tak zrobię. Jeszcze chwilę pobiegałem, bo znalazłem stare wyrobisko żwiru bardzo urozmaicone terenowo i do auta. Zadowolony byłem dziś jak mops ;), a kolanko w ogóle się nie odezwało.

Tempo słabe, ale i warunki trakcyjne kiepskie.

Wczoraj oglądałem ten filmik:

Prawdopodobnie on mnie zachęcił do przebiegnięcia się boso, hehe. Koleś jest niezłym freakiem ;).

Tempo

Wtorek, 21 lutego 2012 · dodano: 21.02.2012 | Komentarze 3

Pół godziny wysokiej drugiej strefy, 50 minut tempówki w wysokiej trzeciej strefie i 10 minut schłodzenia w pierwszej.
Gładko weszło, jak to zawsze w pierwszym trenażerze po przerwie. Mocny trening.
Ale oby jutro pogoda pozwoliła na bieganie, jak znów 4 razy pod rząd będę musiał kręcić po pokoju to sobie chyba w łeb strzelę z procy :).

Malta

Poniedziałek, 20 lutego 2012 · dodano: 20.02.2012 | Komentarze 0

Trochę się ochłodziło i od razu asfalt suchy. Malta; okazało się że mróz wcale nie wymroził półgłówków i dekli które tam zwykle spacerują. Mniej ich było ale jak zwykle 90% zachowywało się jak buraki, tak że jak się ściemniło zacząłem się bać jeździć i zawinąłem do domu. Nad Maltą już sucho, śliskie było może z 500m. Nawet 5 czy 6 rowerzystów kręciło.

Minimusy

Niedziela, 19 lutego 2012 · dodano: 19.02.2012 | Komentarze 0

Dziś pierwszy raz od miesiąca założyłem Minimusy zamiast ortopedycznych Asicsów. Dodatkowo zachęcony twierdzeniami doświadczonych życiem biegaczy, że "stopy nie marzną", nie założyłem skarpetek :). Miałem trochę wątpliwości, bo Minimusy to w sumie sandały zabudowane lekką siateczką, ale okazało się że faktycznie nie marzną! :)
Nawet wlewająca się bez przeszkód woda z kałuż nie wychładzała stóp.
Okazało się, że to właśnie Asicsy były prawdopodobną przyczyną kontuzji, przez którą od dwóch tygodni bałem się biegać. Przedwczoraj już po 5km w tych butach czułem jakby już-już miało znów zaboleć kolano, dziś po 11km w większym tempie - nic.
Jakiś kilometr w okolicach Cyty biegłem gadając o GP z innym biegaczem, od razu czas zaczął szybciej lecieć.
Tętno nadal wysoko, trzeba pracować nad optymalizacją :).
Świetnie mi się dziś biegło. Średnie tempo wbrew Endomondo 5:17/km, Endomondo dolicza zawsze te pierwsze dwie minuty, gdy gps nie ma jeszcze namiaru :/.

Happiness is easy

Sobota, 18 lutego 2012 · dodano: 18.02.2012 | Komentarze 2

...wystarczy pięćset metrów sprintu za dostawczakiem powyżej 50 km/h, parę podjazdów, dodatnia temperatura i pustawe wieczorne ulice :-).