Trening w Barlinku

Niedziela, 23 czerwca 2013 · dodano: 24.06.2013 | Komentarze 14

Do czego to doszło, żeby jechać na niedzielny trening 160km ;).
Jak się obudziłem o 6 rano to lało jak z cebra, ale po spotkaniu z Kanią i Bloomem przestało i w czasie jazdy pogoda zaczęła się polepszać, była chyba tylko jedna krótka ulewa, a w Barlinku nad przyjemnym jeziorem była już lampa.

Fajny widok - 3 x 29er na dachu. Zdjęcie ściągnięte od Kani.

Udało się zrobić nawet rozgrzewkę, początek trasy nawet fajny, solidny podjazd, a później dwa szybkie zjazdy.
W sektorze mało ludzi, maraton był mocno kameralny, startowało w sumie na obu dystansach poniżej 200 zawodników, na mega 45.
Po starcie zupełnie bez napinki, chyba już u mnie wchodzi lekkie zmęczenie startami... po Bike Adventure trzeba zrobić parę tygodni przerwy.
W każdym razie jechałem swoje, na pierwszym podjeździe zyskałem parę oczek wśród tych którzy odpalili na początku i zaraz się zapowietrzyli ;).
Z tyłu dojechał Tomasz i jechaliśmy razem jakiś czas, aż na promenadzie w Barlinku uznałem że jest nieco za szybko i odpuściłem ich na jakieś dwie minuty, patrząc na międzyczasy.
Trasa fajna, cztery wyraźne części - singlowo nadjeziornie przed Barlinkiem, szybka promenada w Barlinku z wieloma zakrętami, bardzo błotnisty i korzeniasty singiel poprzecinany rowami i na końcu po ostrym podjeździe i zjeździe przez zaorane pole troche szersze drogi nad jeziorem, tyle że często bardzo rozryte przez ciężki sprzęt, więc jechać można było tylko wąską ścieżką pośrodku.
Tuż przed metą zjazd stromą ścianką prosto do rowu ;), trochę błota i koniec rundy.

Generalnie nie było zbyt technicznie, ale niebezpiecznie, bo można było na prędkości wjechać na łachę piachu za zakrętem, w błoto albo głęboką koleinę.
Trasa byłaby świetna i urozmaicona, gdyby runda nie miała tylko 17km, więc była jechana cztery razy i na trzecim kółku już się zaczynała trochę opatrywać.
No i jazda na kole w tych warunkach niewiele dawała, trzeba było rzeźbić samemu, za to dość łatwo było uciec, bo rzadko było widać do przodu na więcej niż 30-50m.

Gdy grupa Tomka mi odjechała, zaczęło się typowe samotne rzeźbienie, czasem kogoś dochodziłem, a czasem mijałem zmieniających dętki, bo pod tym względem trasa zebrała wiele ofiar. Na pierwszym kółku na zjeździe polem za bardzo odpuściłem klamki i skończyło się to otb, gdy wyskoczyłem ze słabo przetartej jeszcze trasy i wpadłem w bruzdę. Kierownica się lekko przekrzywiła, ale dało się jechać, byle nie patrzeć na kierę, bo tworzył się mały dysonans poznawczy ;).
Chwilę później złapałem grubego kija w tylne koło i tutaj sobie pogratulowałem kowadlastych Crossride'ów, bo koło zostało zablokowane o widły, i delikatne lekkie koło straciłoby już parę szprych, a tak skończyło się na jednej lekko wygiętej, a koło nie dostało nawet centry.
Niemniej zacząłem jechać trochę uważniej :). Trasa naprawdę cieszyła, przypominała bardziej XC niż maraton, było na tych 17km 4-5 solidnych ścianek na młynek, bardzo dużo singli, ze dwa strome zjazdy i kilka szybkich i długich. Płaskich nudnych odcinków praktycznie nie było, poza 200m na finiszu :).
Czasem ciężko było wyprzedzić na singlowych odcinkach.
Żel za 3.50 okazał się całkiem niezły, może w smaku nie teges, ale spora ilość kofeiny faktycznie odniosła skutek.
W pewnym momencie dojeżdżając do końca kółka usłyszałem nieocenionego redaktora Kurka, "Proszę państwa, metę właśnie mija Tomasz P. z Goggle" ;)
Nie ma to jak motywacja, docisnąłem i doszedłem Tomka na promenadzie w Barlinku.
Parę kilometrów jechaliśmy razem, ale na stromym podjeździe za bufetem oderwałem się i do mety jechałem już sam, dublując tylko jeszcze kilku miniowców.
A już myślałem w pewnej chwili że tym razem przyjdzie oddać palmę pierwszeństwa ;).

Tuż przed metą. Po stanie przesuszenia bidonów wnoszę, że to ostatnia runda ;)

Nie było warunków do długiego finiszu, więc i nie było później zdychania na mecie, dojechałem w dobrej formie i nie zajechany, ale dobry trening został zaliczony.

12 miejsce open i 6 w M3, na papierze wygląda to nieźle, ale wynik był słaby, do Lonki straciłem 32 minuty, więc bardzo dużo. Miejsce to tylko efekt małej frekwencji.
Lonka zresztą pokarał drugiego open aż o 9 minut, masakra.
Tomek przyjechał oczko za mną, ale załapał się na pudło w M2 :).
Kania na 37 miejcu open jakiś czas później.

Popływaliśmy w jeziorze, napili się piwa, zjedliśmy grochówki, odebraliśmy medal i do domu ;). Całkiem przyjemna niedziela.

Kategoria Maratony

| 21:44 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj josip --> ee tam, Tomek tak czy inaczej jest ode mnie silniejszy, po prostu mniej jeździ i wytrzymałością nadganiam po 50km ;).
Jarek --> no jak to na treningu :).
Maks --> hehe, w tym miejscu było ostre przejście - wyjeżdżało się z 10cm błota w tym lesie i przez mega śliski mostek (zawsze jak przeżdżałem zastanawiałem się kiedy w końcu się poślizgnę i wyjebię do kanału ;)) wjeżdżało się w inny świat - parę kilometrów suchej trawiasto piaszczystej nawierzchni :).
| 21:20 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj https://www.facebook.com/photo.php?fbid=480453915364527&set=a.480453292031256.1073741879.100001997696341&type=1&theater;
Jarekdrogbas
| 15:37 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj Rzeczywiście mocno kameralny wyścig ale gratki za dobrą i równą jazdę.
kania76
| 14:19 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj Mieliśmy komfort jazdy z długim Bloomem, więc nie było problemu z mocowaniem roweru.
Kiedyś woziłem podstawkę do korzystania ze zlewu mojej córy, by móc wrzucić żelastwo na dach.
| 11:24 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj Josip, dolewasz oliwy do ognia - lubię takie akcje :P
| 11:08 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj Gratki! Szeroki pudło i objechanie Blooma to sukces niezależnie od frekwencji, nie ma to tamto:)
| 10:59 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj Asia, miniowców miało być, zapomniałem że to ja byłem megowcem ;). Myslę że dałabyś radę ucieć :).
kania, też dzięki, wygodne auto to i fajnie się jechało. Tylko powinieneś jakiś stołek wozić żeby łatwiej było sięgnąć do rowerów ;).
Rodman, w sumie racja, nie pomyślałem od tej strony :). przy 100 osobach na mega mógłby być już tłoczek :).
| 10:41 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj po opisie trasy chyba dobrze, że nie jechało po tym singlu z pińcet" osób ;-)
open 12 - brzmi dumnie !
gratki :-)
kania76
| 10:07 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj Gratki za wynik. Dzięki za wspólny wyjazd.
JoannaZygmunta
| 09:57 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj "Pod koniec drugiej rundy zacząłem dublować megowców, a niektórych udało się zdublować dwa razy ;)." gdybym jechała to byśmy mieli przyjemność widzieć się więcej razy ;) Gratulacje :))
| 09:36 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj Marcin, no, jak ma się miękkie serce to trzeba mieć twardą dupę ;). W tą stronę wszystko dawało się podjechać jak się postarało, w przeciwnym kierunku było chyba co najmniej jedno pewne podejście.
Maks, no w sumie fakt :).
Marc, niestety, tylko pierwsza trójka była dekorowana, szkoda, bo medale były bardzo ładne ;).
| 08:42 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj Dobra pozycja :-) A dekorowane były tylko 3 osoby, czy może będzie zdjęcie, gdzie stoisz przy pudle? :)
| 08:26 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj Gratulacje nie ma jak trening zakończony szerokim ;)
| 07:48 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj Pętla z tego co czytam to została odwrócona w porównaniu z poprzednim rokiem. W zeszłym promenada była na koniec kółka. Dobrze ją pamiętam bo prowadziłem tam rower po złapaniu laczka, licząc na jakiegoś dobrego samarytanina. Bo sam jak taka dupa okazałem miękkie serce komuś... A miejsce jest miejsce i gratki się należą jak psu zupa :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa iazaw