MTB Trophy etap IV - w trupa od początku

Niedziela, 2 czerwca 2013 · dodano: 04.06.2013 | Komentarze 15

Z rana upragniony widok - słońce za oknem! :)
Trasa tego dnia była mocno skrócona, wywalono jakieś 26km i Klimczok, pozostało zaledwie 44-45km i 1800m przewyższenia, więc nie było co gdybać nad taktyką - w trupa i tyle :). Od samego początku mocno, ale dopiero po 5km mijam Marka, który miał ten sam sposób na wyścig. Jeszcze przed Kubalonką mijam Macieja R. więc jest dobrze. Długi zjazd lekko przyblokowany korkiem w najwęższym miejscu i od razu po minięciu Wisły bezlitośnie stromy podjazd po płytach w pełnym słońcu. W ogóle wszystkie podjazdy poza ostatnim asfaltem były tego dnia konkretne, na granicy wjechania. Trochę się gotuję, ale nie odpuszczam, bo Maciej jest blisko. W końcu udaje mi się go urwać, trochę szybkich zjazdów z rozkosznie przyczepną nawierzchnią, więc prawie nic nie tracę i znów podjazdy. Płaskie odcinki nie istniały, były tylko strome podjazdy i szybkie zjazdy na tym etapie. Zjazd z Salmopolu do drugiego bufetu jest tak stromy, że szybko zaczynają boleć paluchy na klamkach, ale mimo to jest banalny, bo człowiek jest tak przyzwyczajony do śliskiego, że sam tylko brak błota odczuwa jak przyczepny asfalcik ;). Za bufetem dogania mnie Paweł - też jest mocny podjazdowo, więc etap jest pod niego.
Trochę mi ucieka na stromiźnie, wyprzedzamy paru ludzi, ale na szczycie nie jest daleko, na zjeździe na tamę tracę bardzo niewiele i asfalt na Kubalonkę zaczynam jakieś 100m za 5-6 osobową grupą prowadzoną przez Pawła. Większość podjazdu redukuję dystans, w końcu ich dochodzę za zameczkiem i po chwili przemieszczam się na czoło i atakuję :). Tempo wytrzymał Paweł i jeszcze dwóch, dochodzimy też jednego ucieczkowicza i zaczyna się bezlitosny zjazd, powyżej mojego progu akceptacji, ale nie odpuszczam i dokręcam wszędzie gdzie się da :), Jedzie nas cały czas pięciu, i śmigamy jak dziki po lesie i szutrach bez hamowania ;). Na jakimś podjeździe znów atakuję i wychodzę na czoło, całe szczęście, bo za zakrętem pokazuje się wąska kładka nad rowem, nie trafiam i muszę się zatrzymać, jakbym był z tyłu to byłoby pozamiatane :). I dalej z blatu po korzeniach i łąkach, Pawłowi zaciąga łańcuch i zostaje lekko z tyłu, więc resztę jedziemy we trójkę, objeżdżamy szkołę wąskim asfaltem, jeszcze 200m w poślizgach po żwirowej ścieżce i koniec :).
Od tamy cały czas mega tempo i ani chwili wytchnienia.

Ale wyniki tego warte - miejsce 108/325 open z czasem 3:25:15! Historyczne najlepsze miejsce na MTB Trophy :).
Paweł przyjechał jakieś 30s po mnie, Tomek stracił 9 minut, Jarek Wójcik 12 minut, a Maciej R. 19 minut po awarii piasty.
Marc też ten etap mocno pojechał i stracił tylko 21 minut. Ogólnie było szybko :).
W generalce dobre 126/314 miejsce open i 48 M3. Cel czyli pierwsza połowa stawki wypełniony z nawiązką :).
Dla porównania dwa lata temu byłem 246 open i 120 M3 :D.

Dobrze mi się jechało w tym roku, mimo tragicznych warunków. Chociaż z drugiej strony, w nocy rozpadało się i deszcz przeplatany ulewą trwał bez przerwy aż do wyjazdu w poniedziałek. Czyli mogło być jeszcze gorzej ;).

By Sufa

Kategoria Etapówki, Góry

| 06:40 czwartek, 6 czerwca 2013 | linkuj Wielkie Graty, Mariusz! Twój postęp jest naprawdę imponujący, tym bardziej, że już z wysokiego poziomu bo na początku to zawsze są mega poprawy z roku na rok. Musimy pogadać o Twoim planie treningowym:)
| 17:03 środa, 5 czerwca 2013 | linkuj Dzięki wszystkim! :)
Virenque --> warunki w sumie do zniesienia, kluczowe było przygotowanie psychiczne że może być ciężko :). Ale wielu ludzi z zachodu wyraźnie nie spodziewało się warunków, w jakie wjadą swoimi wymuskanymi maszynami ;). Za to Rosjanie czuli się w Beskidach jak ryby w wodzie :).
Asia, cieszę się że się podobało :)
Jacek, dzięki, w następnym sezonie to poprawisz :). Nie ukrywam, że całkiem niezłą technikę zawdzięczam pobytowi w Kozielnie i jeździe po Rychlebach :).
| 16:24 środa, 5 czerwca 2013 | linkuj G R A T U L A C J E rówieśniku, pojechałeś Trophy 2013 lepiej niż obstawiałem !
Zaraz złapię doła bo przejąłeś ode mnie pałeczkę po najlepszym etapowym wyniku open (ty 106, ja 116) ... :)
Po przeczytaniu wszystkich fajnych i emocjonujących relacji jedno słuszne zdanie napiszę - żałuję że mnie tam nie było :)
JoannaZygmunta
| 10:12 środa, 5 czerwca 2013 | linkuj Ale fajnie! Gratki za rewelacyjny wynik. Relacja czytana z zapartym tchem i z jednym spadnięciem z krzesła ;)
Virenque
| 07:07 środa, 5 czerwca 2013 | linkuj Graty !! Nie zazdroszczę warunków, zazdroszczę przygody :)
Fajne fotki Ci porobili.
lemuriza1972
| 19:51 wtorek, 4 czerwca 2013 | linkuj świetnie:), gratulacje!
Jurek57
| 18:44 wtorek, 4 czerwca 2013 | linkuj Per aspera at astra ... !
Gratuluję
| 17:17 wtorek, 4 czerwca 2013 | linkuj Świetna relacja i gratulacje.
krzychuuu86
| 15:54 wtorek, 4 czerwca 2013 | linkuj Gratulacje....niezły wymiatacz z Ciebie!
| 14:08 wtorek, 4 czerwca 2013 | linkuj daVe, dzięki, ale nie przesadzaj :). JPbike w tych warunkach porobiłby mnie jak chciał i nawet tego by nie zauważył :).
Rodman -> fakt, w końcu udało mi się dobrze wstrzelić w terminy z formą. Sam byłem w szoku jak szedłem na podjazdach, tym bardziej że wagi nie zmniejszyłem niestety :).
barblasz, Maks, dzięki :).
Kuba - dobry plan treningowy i jechane :). Sam byłem "lekko" zdziwiony jak w tym roku widziałem własne wyniki, tym bardziej że technicznie nie jestem dobry. Ale tym większa satysfakcja :).
k4r3l
| 13:41 wtorek, 4 czerwca 2013 | linkuj Wow, taki awans po roku - to daje mi nadzieję na przyszły rok ;) Ale za cel postawie sobie chyba tylko pierwszą 250 (ew. połowę stawki, w zależności ilu będzie chętnych;) na każdym etapie - nie ma się co napalać ;)
| 13:25 wtorek, 4 czerwca 2013 | linkuj Mariusz - super wynik gratulacje ;)
barblasz
| 13:04 wtorek, 4 czerwca 2013 | linkuj Graty za wynik, fajna cała relacja!!!
| 12:56 wtorek, 4 czerwca 2013 | linkuj milowe postępy :-) mocarz się zrobiłeś !
Wielkie Graty !
daVe
| 12:29 wtorek, 4 czerwca 2013 | linkuj Jesteś niekwestionowanym liderem teamu w tym roku!!! Gratuluję!!!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa takze