VI Leszczyński Maraton Rowerowy - mega

Niedziela, 29 maja 2011 · dodano: 29.05.2011 | Komentarze 21

Bardzo kiepsko przespałem noc, co chwila się budziłem. Czyżby nerwy? ;)
W każdym razie o 4 już byłem na nogach, żeby porządnie zjeść i spokojnie się przygotować do maratonu. Praktycznie pustymi drogami w nieco ponad godzinę byłem na miejscu. Jak zwykle w Lesznie, formalności błyskawiczne. Chwila czekania, zebranie dziesięcioosobowej grupki i start. Narzuciłem spokojne tempo 35 km/h i krótkie zmiany, ale już po kilku kilometrach ogarnął nas potwornie szybki pociąg, w czubie pracowali zdaje się Harfy Harrysony, a wieźli się Szerszenie i wielu innych :).
Oczywiście wskoczyłem, do odległego o 20km Śmigla dojechaliśmy w pół godziny, potem zaczęły się ostre zakręty i zacząłem odpadać, początkowo nie wiedziałem, dlaczego po każdym skręcie muszę w pocie czoła łapać koło, wyjaśniło się dopiero później. Jeden z czuba złapał laka na dziurze, odpadł, drugi chwycił pobocze, zaraz potem pocałował asfalt, też odpadł ;), cudem ominięty przez pozostałych. No wesoło było. Gdzieś .w okolicach 40-50km straciłem lokomotywę (szkoda! ;)), jeszcze przez jakiś czas ich widziałem oddalających się powoli, a potem zacząłem jechać w pociągu złożonym z odpadniętych LKK Leszno i Szerszeni z różnymi dodatkami ;).
W tym peletonie muszę powiedzieć że rządziłem :))).
Na serii ~10% podjazdów w okolicach Osiecznej bez problemu się przesuwałem do przodu i z reguły kończyłem je jako pierwszy. Damn, i'm good :D.
Ale po nawrocie na wiatr tempo spadło do 33-34km/h, trochę wolno, i jak byłem na zmianie to podciągałem, ale nie uciekałem, bo to bez sensu. Stwierdziłem, że jak pojedziemy takim tempem to jednak pojadę giga, bo już się wahałem jadąc za Harfami.
Ale około 80km doszedł nas super pociąg Interkolu. Prędkość radykalnie wzrosła. 100km - 2:41, 115 - 3:05 itd :). Ponownie prędkość skoczyła do 37-45km/h, i to pod wiatr. Ponownie zacząłem zostawać po skrętach i musiałem dociągać. Wkurzyłem się i postanowiłem przemieścić się bliżej czuba. To był strzał w dziesiątkę. Jechano tu równiej i stabilniej, trzymając tor jazdy, nic nie trzeba było prawie dokręcać po zakrętach. Chyba tylko niewyspaniu mogę przypisać to ciężkie kojarzenie :).
I tak sobie jechaliśmy, już nie musiałem tracić sił w bardzo wyczerpujących pogoniach po każdym zakręcie, a za nami z dużego peletonu odpadali ci, co dalej się wieźli z tyłu :).
Raz i drugi wyszedłem na zmianę - cena bycia z przodu, ale mniej się sił traciło na 500-1000 metrowe zmiany co 15 minut, niż na takie same pogonie po każdym zakręcie. Okazało się że nie odstaję za bardzo od Interkolu, przynajmniej dawałem takie same zmiany, i pod względem długości, i tempa.
Raz nawet z jednym Interkolowcem się urwaliśmy na 50m, ale nie było co uciekać 40km od mety.
30km od mety na serii podjazdów poszła ucieczka, akurat mnie przytkało po podjeździe i się nie zabrałem, szkoda, można było spróbować ;). Jakieś 5 osób w świetnym tempie szybko zniknęło z oczu. Z całego peletonu zostało może z 10-15 osób, aktywniejsi już powoli zaczęli się grupować z przodu, ale po podjazdach wnioskowałem że w końcówce może być dobrze :).
O giga już nie myślałem, za duże zmęczenie, tym bardziej że nikt nie skręcił na rozjeździe i myśl o samotnym rzeźbieniu przez dodatkowe 70km niezbyt mi się widziała.
3-4 km od mety nadarzyła się okazja. Przed peleton władował się samochód i od razu zahamował przed miniowcami, blokując ruch. Tylko jeden z Leszna wyrwał do przodu i zyskał ze 100m przewagi zanim minęliśmy zawalidrogę. Niewiele myśląc ruszyłem za nim. Łatwość z jaką się urwałem aż mnie zaskoczyła :). Co prawda tętno poszło powyżej 170bpm, ale szybko przeskoczyłem do Leszna, w przelocie sprawdziłem mu numer (225, czyli nie ma co szarpać o kolejność na finiszu, startował 10 minut po mnie) i krzyknąłem że jedziemy po zmianach. No i ostatnie 3km przelecieliśmy współpracując 100m przed peletonem. Ciężko było, pod wiatr, tętno nie spadało poniżej 170, ale się udało i dojechaliśmy z 10 sekundową przewagą :D. Finisz poprawił mi humor, ale na mecie dłuższą chwilę łapałem oddech :).
Na mecie piąteczka z Lesznem, spotkałem jeszcze Blooma i Andrzeja, i zdewirtualizowałem Platona i Jarzynę z Bikestats :).
Całkiem fajny wyścig, trochę się nauczyłem o jeździe w grupie, a i jako trening było mocno, mocniej niż na Gryflandzie, choć siłą rzeczy mniej się jechało na zmianie, bo były normalne peletony.

Miejsce 47/223 open, 12/45 M3, czas 4:25:45, średnia 37.1 km/h. Znów rekord średniej, chyba mi to zaczyna wchodzić w krew :).

Wyścig, KOW 10, obciążenie 2750.

Dobry filmik, nawet parę razy się przewijam ;))).

Kategoria 100-200, Maratony

| 21:58 czwartek, 17 stycznia 2013 | linkuj Znalazłem filmik u Czasowca jesteś na starcie ;)
| 19:40 środa, 1 czerwca 2011 | linkuj DMK --> maj minął pod znakiem szosy, bo uważam, że to świetne zawody treningowe, mocne deptanie przez długi czas. Nie żebym to szczególnie lubił, jednak co maraton w górach, to maraton w górach :)
slec --> nie jechaliśmy Zabierzowa ani Krynicy, bo to po prostu za daleko, a Zabierzów to dodatkowo takie małe hopki, że szkoda było jechać ;))).
Zauważyłem, że jak nie jadę w maratonie, to od razu nie ma pogody. Ale teraz można się już spokojnie szykować na piękne słońce w pozostałych edycjach Powerade, bo na wszystkich zamierzam być :). Co tam Ci Rodman ma myć, to ja nie wiem i nie chcę wiedzieć ;)))).
| 08:27 środa, 1 czerwca 2011 | linkuj Dzięki. Trasa była płaska - 500, maks 600m przewyższenia na tym dystansie. W sumie przekładało się to na kilka grup hopek w okolicach 70 i 130km, reszta była równa jak stół :).
WuJekG
| 23:02 wtorek, 31 maja 2011 | linkuj Średnia - bardzo dobra :)
Z ciekawości - ile mieliście m podjazdów na trasie (tak pi razy drzwi)?
Gratulacje wyniku!!!!!
| 19:25 wtorek, 31 maja 2011 | linkuj jacgol --> no nie bardzo - raz że o ile pamiętam dobre 10 minut różnicy między mną a pierwszym, a dwa to w takim peletonie na początku gdzie tempo nadawali HH Felty to nawet chyba nie było szans wyjścia na zmianę - na płaskim 45, na zjazdach 55 :). Prawdę mówiąc trochę się załamałem, bo widać, że choćbym się zesrał, to nigdy nie dorównam takim koniom :)
Rodman --> jadąc w tym wyścigu w 20-30 osobowych peletonach 40 km/h zdałem sobie sprawę, że ja z kolei szosowcem nigdy nie będę :). To jest taka nieprzewidywalność, nigdy nie wiesz, czy ktoś przed tobą nie złapie gumy i nie glebnie, albo nie zahaczy kierownicą, szczególnie że część nie ma pojęcia o jeździe w grupie i kręci slalomy między dziurami... A gleba w ciasnym peletonie przy dużej prędkości jest znacznie bardziej nieprzyjemna niż w górach na technicznym fragmencie. Treningowo będę takie zawody jeździł, bo to dużo daje, ale nie polubię :).
Platon --> no tak, ale przy czasie netto w praktyce tylko po numerach mogłeś poznać, czy warto się ścigać z konkretnym człowiekiem czy nie. Zresztą sam przyjechałeś kilka minut przede mną, a czas miałeś 45s gorszy ;). To jest jedna z wad takich zawodów, nie do uniknięcia w otwartym ruchu ulicznym, Tego też nie lubię w maratonach Grabka.
CheEvara --> hehe, dzięki :). Cenny komplement z ust kogoś, kto seryjnie zbiera pudła tudzież medale na sprinterskich zawodach u Zamany :).
CheEvara
| 14:49 wtorek, 31 maja 2011 | linkuj Jezusicku! Demon, kurna, prędkości demon!
Gratyyyyyyyyy!
Platon
| 11:42 wtorek, 31 maja 2011 | linkuj Ciasno w czwartej dziesiątce, czasy od 4:25 do 4:26. W każdym razie było blisko ;)
| 07:12 wtorek, 31 maja 2011 | linkuj gratulacje !!! szczególnie średnia skoczyła ;-)
jak nikt nie chciał skręcić na Giga - kto wie, może byłeś po prostu pierwszy OPEN ! :-)) ...

te jazdy grupkami jakoś mnie nie kręcą, jeden ma lemondkę inny nie, górale też tak naprawdę powinni jechać razem, a nie na podstawie deklarowanego czasu być przydzielani, prawdziwy wyścig szosowy to start wspólny, wiadomo gdzie jesteś i w jakiej tak naprawdę formie na tle innych, ale każdy wyścig to jednak ... wyścig :-) czyli najlepszy trening ;P
cyclooxy
| 21:34 poniedziałek, 30 maja 2011 | linkuj No po tym co Rodman osiągnął w zeszłym roku w Lesznie na góralu sądziłem, że w tym na giga zdobędzie pudło jadąc swoim szpecem :D
jacgol
| 20:12 poniedziałek, 30 maja 2011 | linkuj Super wynik ! to prawie jakbyś o pudło się otarł :)
na filmiku poznałem Cię po stroju ERT.. a Rodmana nie było ??
| 09:11 poniedziałek, 30 maja 2011 | linkuj Dzięki. Faktycznie po płaskim dobrze mi się napiera :). Chociaż wczoraj zaskoczyła mnie też moja wydajność na podjazdach, ale wtedy akurat byłem w słabszym peletonie, pewnie konie z Felta albo Interkolu nie dałyby mi żadnej szansy :).
| 08:12 poniedziałek, 30 maja 2011 | linkuj Nieźle ciągniesz na asfalcie. Ta średnia mówi za siebie. Gratulacje ;)
cyclooxy
| 21:47 niedziela, 29 maja 2011 | linkuj Gratuluje wyniku i kolejnego rekordu średniej. Następny atak będzie pewnie pod średnią 40 km/h ;p
Pozdrawiam
| 21:08 niedziela, 29 maja 2011 | linkuj To na mega jechały jakieś mocniejsze szerszenie :D Nasze na mini to tylko gryzły pobocze.
Grats mariusz.
| 20:49 niedziela, 29 maja 2011 | linkuj Tak, jak przypuszczałem, super jazda i wynik! Gratki:)
Jarzyna
| 20:47 niedziela, 29 maja 2011 | linkuj Gratuluję wyniku:)
| 20:35 niedziela, 29 maja 2011 | linkuj Tak mi się klikło opublikuj ;))).
KeenJow
| 20:04 niedziela, 29 maja 2011 | linkuj Po takim pulsie średnim, odległości i kaloriach, przypuszczam, że odpoczywasz przez duże "O". Gratki!
| 19:54 niedziela, 29 maja 2011 | linkuj Nie rozpisałeś się:) ale średnia i dystans wymiatają!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zdraz