Dzień czwarty - pieszo

Piątek, 4 maja 2012 · dodano: 07.05.2012 | Komentarze 2

Regeneracja, więc postanowiłem się przejść z plecakiem i sprawdzić, jak Minimusy sprawiają się na kamieniach i korzeniach.
Poszedłem z Bilej Vody czerwonym szlakiem przez Wysoki Kamień na Borówkową Górę, bardzo fajny szlak, kompletnie bezludny. Wysoki Kamień to duża skałka chyba 30m wysokości, na 700m npm, z bardzo dobrym punktem widokowym na szczycie. Że miejsce jest odwiedzane od dawna, świadczy data 1891 wykuta na barierkach.
Z Borówkowej zszedłem golonkowym zjazdem, nocne burze pozostawiły trochę błota i zwalone drzewo w jednym miejscu, później tak jak pierwszego dnia podszedłem na przełęcz Jawornicką na 700m i zszedłem aż do Złotego Stoku długim granicznym zielonym szlakiem. Prawie w całości singiel, widać że rzadko odwiedzany i ledwo widoczny, ale myślę, że w 95% przejezdny rowerem. Przed Złotym jeszcze musiałem sciągnąć buty i przeprawić się przez wezbrany po nocy strumyk, a potem już tylko na obiad :).

Czerwony szlak na Borówkową Górę. A właściwie na Borůvková Horę, bo to Czechy ;). Szlaku może prawie nie być, ale oznaczenia są nienaganne.

Wysoki Kamień kuka zza drzew.

Widok na niekończące się góry po czeskiej stronie.

I na kończące się góry po polskiej.

Garbata Borůvková Hora.

Detal barierki.

Bezludne szlaki za Borówkową.

Ledwo widoczny singiel na zielonym szlaku do Złotego Stoku. Może nie widać, ale to ostry zjazd :).