• Temperatura -3.0°C

W końcu mróz

Środa, 25 stycznia 2012 · dodano: 25.01.2012 | Komentarze 5

Mrozik! Nareszcie ścięło błoto i mogłem wyskoczyć pobiegać z rana koło domu. Ciężko było, górki są spore, zmarznięte na kamień błotne koleiny też nie ułatwiały. Ale tak wykuwa się stal ;). O dziwo, przewyższenia garmin tym razem pokazał zgodne z rzeczywistością, jestem skłonny uwierzyć w te 260m +-50m, było sporo podbiegów z różnicą wysokości 40-50m. Kolory przybladły pod minimalną warstewką śniegu i szadzi, fajnie to wygląda.

| 21:21 środa, 25 stycznia 2012 | linkuj kkrajek --> no akurat tu gdzie dziś biegałem jest młoda morena i pełno górek 50-70m :). Pewnie nabiło za dużo, widzę już że minimalna wysokość npm jest z 15 m za mała, ale na 200-210m bym się zgodził :). A pierwszy raz jak biegałem przy pełnym zachmurzeniu i w lesie, to na 15km nabiło mi dobre 750m ;D. W sumie nie chce mi się tego sprawdzać, na navime też jest opcja brania przewyższeń z mapy, ale jak pisałem gdzieś, navime psuje wykresy jak się łapie międzyczasy.
kkkrajek18-remov
| 21:05 środa, 25 stycznia 2012 | linkuj z założenia wyniki przewyższeń na podstawie mapy są mocno uogólnione, ale czytałem, że najbardziej pewne. Zresztą jak się wrzuci ślad na gpies.com to po kliknięciu "Recalculate" > F4 pokazuje przewyższenia na podstawie mapy satelitarnej. Można porównać sobie jaką skalę błędu ma poszczególny gps ;)
Nie wiem jakie ukształtowanie tam w Czarnkowie, ale ja robiąc 50 km na bike''u w mojej płaskiej okolicy to mam z 200 m przewyższeń max. :D przynajmniej tyle z zapisu GPS-a bo po kalibracji na kompie ok. 170.
| 13:57 środa, 25 stycznia 2012 | linkuj kkkrajek --> o fajne forum, muszę obadać :).
Maks --> 305 nie ma wysokościomierza ciśnieniowego, bierze tylko dane z gpsa, więc przewyższenia są umowne :). Przy złej pogodzie na 15km mam tyle przewyższenia jakbym na Kasprowy wbiegł, hehe. Jeszcze zapis co sekundę pogarsza sprawę, bo co sekundę pewnie odczytuje inną wysokość :).
Ale dziś fix musiał być ładny&stabilny, nawet wykres przewyższeń odpowiada tętnu i prędkości.
| 13:32 środa, 25 stycznia 2012 | linkuj Wysokość jest zależna od ciśnienia a to może być zmienne zwłaszcza jak idzie front. Niektóre Garminy można ustawić tak aby łapały wysokości wcześniej ustalone np z konkretnych miejsc (autokalibracja) i tak np po wyjściu z domu powiedzmy wysokość 50m - nie będzie jakiś dziwnych wyników potem. Podobnie jakieś wzniesienia jak jesteśmy blisko punktu następuje autokalibracja i jest ok z wysokością. Ale najlepszy jest do tego program który się zajmuje wynikami z Garmina.
kkkrajek18-remov
| 13:07 środa, 25 stycznia 2012 | linkuj przewyższenia to ogólnie dość trudny temat ;)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa losic